svētdiena, 2012. gada 12. februāris

Nez, ar ko aizbildināties?

Ak, manu mīļo, mīļo lasītāj... Laimīgu Jauno gadu! Vai Tu man vēl tici, ka dators vai lūst no bildēm, kas prasās ieliekamas? Sapņi nepiepildās, ja par tiem tikai sapņo, un man nākas ik dienas sevi konfrontēt ar jautājumu - ko es ŠODIEN esmu izdarījusi, lai sapni piepildītu. Labi, turēšu sevi pie vārda. Es tepat esmu, un šīs lapiņas lasītājus diez vai interesē, ka šodien jāizcep desmit (DESMIT) sirds formas kūkas. Lai vai kā - visi tie sazin no kurienes ienākušie svētki un dīvainās svinamdienas aicināt aicina ļaudis našķēties. Zināt, kura ir mana mīļākā biskvīta recepte Mascarpones siera kūkai? - šitā te: 239 g olas (jā, es olas sveru) 143 g cukura 116 g miltu 29 g kartupeļu vai kukurūzas cietes vaniļas cukurs vai mandeļu esence Olas pamatīgi saputo ar cukuru un vaniļas cukuru / mandeļu esences lāsi. Var to darīt gan ar t.s. "silto paņēmienu", gan vienkārši - ņemu un putoju. Siltais paņēmiens - trauku ar olām un cukuru liek citā traukā, kurā ir silts ūdens, un puto, kamēr olu masa top ļoti viegla un gaisīga, un uzsilusi. Tad ņem ārā no ūdens peldes un turpina putot, kamēr masa atkal atdzisusi. Kad nu olas saputotas (nu, ar parastu mājas mikseri tās būs vismaz 5 minūtes, bet labāk 7), caur sietu izsijā miltus, kas sajaukti ar cieti, un viegli iecilā. Tas arī viss. Cep iepriekš uzkarsētā krāsnī (manējā - 180 grādi bez ventilatora) minūtes 10 - 12. Starp citu, biskvītu vislabāk cept dienu pirms tortes taisīšanas, lai tas paspēj nobriest (izcep, atdzesē, pārklāj ar pārtikas plēvi, nākamajā dienā mitrina ar sīrupu un būvē torti. Šo var arī labi pārvērst ruletē - pēc nocepšanas vienkārši uzgāziet biskvīta plāksni uz tīra dvielīša, kas apkaisīts ar cukuru, un tūlīt sarullējiet. Kad biskvīts atdzisis, rullējiet prātīgi vaļā, smērējiet savu mīļāko zafti iekšā (vai putukrējumu ar riekstiem, vai putukrējumu ar banānu un citronsulu, vai vienalga ko citu, kam ir maiga krēma konsistence) un rullējiet atkal ciet labi cīši. Labi. Gaidiet bildes. Ielieku vienu tagad, lai ēdat ar acīm, kamēr biskvīts cepas.
Un vēl - es būtu ļoti pateicīga, ja man pašai nebūtu te jāpēta, kā, sassssssodīts, publicētajā ziņā saglabāt tās un tādas rindkopas, kādas man vajag. Es nemaz negribēju, ka biskvīta recepte saplūst ar visu pārējo tekstu, es gribēju, lai jūs redzat to atsevišķi izceltu. Bet nekā, pigvam.

1 komentārs:

  1. Paldies par recepti! Prieks atkal (beidzot) lasīt ko jaunu šai blogā.

    AtbildētDzēst